مدت زمان مطالعه
۳ دقیقه

گزارش صعود به قلۀ منار

[vc_row rt_row_background_width=”default” rt_row_style=”default-style” rt_row_borders=”” rt_row_paddings=”true” rt_bg_effect=”classic” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”cover” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll” rt_bg_video_format=”self-hosted”][vc_column width=”2/3″ rt_wrp_col_paddings=”false” rt_border_top=”” rt_border_bottom=”” rt_border_left=”” rt_border_right=”” rt_border_top_mobile=”” rt_border_bottom_mobile=”” rt_border_left_mobile=”” rt_border_right_mobile=”” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_column_text]

نویسنده: غلام‌رضا دهقان

جمعه، دهم اردیبهشت ۱۴۰۰

سرپرست برنامه: مهدی زنگنه

عقب‌دار :علی مشکین

دوستان حاضر در برنامه ۱۲ نفر

موقعیت قله :

قلۀ منار یه ارتفاع ۳۵۳۰ یکی از قله‌های رشته‌کوه البرز مرکزی است که در منتهی‌الیه غربی این رشته‌کوه و در جنوب آن واقع شده است. این قله از شمال به روستای شهرستانک و سرک، از جنوب به روستای سنگان، از شرق به روستای رندان و طالون و از غرب به روستای واریان و مورود می‌رسد. اگرچه صعود به این قله از روستاهای سرک و واریان هم امکان‌پذیر است، ولی بیشتر روستاهای مورود و سنگان برای صعود این قله انتخاب می‌شود.

کوه منار پوشیده از گیاهان آویشن، گون، ریواس، گزنه، کما، گلپر، بومادران و والک بوده و همچنین زیستگاه جانورانی چون خرس، گرگ، روباه، گراز، خرگوش، کل، عقاب، شاهین و کبک است.

ساعت چهار و سی‌دقیقۀ صبح جمعه به اتفاق هم‌هنوردان به‌سمت روستای مورود حرکت کردیم، در روستای مورود و در شروع برنامه، همنوردان خود را معرفی کردند و همزمان به انجام حرکات کششی جهت گرم شدن بدن پرداختیم.

در ابتدا سرپرست برنامه ضمن خوشامد‌گویی از لزوم آشنایی هرچه بیشتر دوستان جهت برقراری رفاقت جهت بهبود کیفیت صعود در اولین برنامۀ رسمی صعودهای باشگاه در سال جدید صحبت کرد.

برنامه در ساعت ۵:۲۰ شروع شد بعد ازکمی پیمایش تیم به سمت شرق و برای حرکت به سمت یال تغییر مسیر داد تا رسیدن به یال اصلی که شیب بسیار زیادی نیز داشت. ضرب‌آهنگ تیم بسیار یکنواخت و آرام بود و در ساعت ۸، گروه بر روی یال اصلی قرار گرفت در آنجا به‌مدت ۳۰ دقیقه به خوردن صبحانه مشغول شدیم.

بعد از صرف صبحانه تیم حرکت خود را به سمت قله آغاز نمود و در نهایت در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه به قلۀ زیبای منار رسیدیم.

چهار نفر از دوستان برای اولین بار بود که به این قله صعود می‌کردند و در اصطلاح قله اولی بودند که شادی و شعف رو می‌شد در قدمهای آخر در چهره آن‌ّها علیرغم خستگی به‌وضوح مشاهده کرد که این حس به بقیۀ تیم هم منتقل می‌شد.

 پس از کمی استراحت و عکس گرفتن روی قله شروع با پایین آمدن کردیم و در محل بسیار خوش‌منظره و باصفایی رأس ساعت ۱۳ برای صرف نهار اطراق کردیم.

بعد از صرف غذا و کمی استراحت با راهنمایی استاد زنگنه از مسیری جدید به سمت روستای مورود و محل پارک وسایل نقلیه حرکت کردیم و در نهایت، ساعت ۱۴:۱۵دقیقه به محل توقف خودروها رسیدیم.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ rt_wrp_col_paddings=”false” rt_border_top=”” rt_border_bottom=”” rt_border_left=”” rt_border_right=”” rt_border_top_mobile=”” rt_border_bottom_mobile=”” rt_border_left_mobile=”” rt_border_right_mobile=”” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_wp_posts number=”5″][vc_wp_text title=”نشانی اینستاگرام”]simorgh_alborz@[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاشتن مقاله در شبکه های اجتماعی

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter

برنامه های پیش رو:

صعود به قلۀ پورا

باشگاه سیمرغ البرز برگزار می کند 🔹صعود به قلۀ پورا 🔹 ارتفاع:۲۹۰۰ متر 🔸درجه سختی: ۳ از ۵ 🔸زمان: جمعه، ‌۱۰دی ماه ۱۴۰۰ (یک‌روزه) 🔸ساعت

تور کویر مرنجاب ـ کمپ سیمرغ

باشگاه سیمرغ البرز برگزار می‌کند 🔸کمپینگ کویر مرنجاب (کمپ سیمرغ)🔸 همراه با چای آتیشی، صبحانه و کلی برنامه هیجان‌انگیز 🔹زمان: ۱۶ تا ۱۷ دی‌ماه ساعت

برنامۀ صعود به آزاد کوه برگزار شد

پنجشنبه، دهم تیرماه ۱۴۰۰، برنامۀ صعود دو روزه به قلۀ آزادکوه از مسیر روستای وارنگه‌رود به‌سرپرستی مهدی زنگنه و با همراهی: سامان حقانی، عقبدار؛ علی‌رضا