باشگاه سیمرغ البرز / جدول برنامه‌ها / کوهنوردی / گزارش / برنامۀ صعود به آزاد کوه برگزار شد
مدت زمان مطالعه
۳ دقیقه

برنامۀ صعود به آزاد کوه برگزار شد

پنجشنبه، دهم تیرماه ۱۴۰۰، برنامۀ صعود دو روزه به قلۀ آزادکوه از مسیر روستای وارنگه‌رود به‌سرپرستی مهدی زنگنه و با همراهی: سامان حقانی، عقبدار؛ علی‌رضا طیبی، مسعود پاسادی، هاله جعفرپوری و علی مشکین، میاندارن، آغاز شد.

ساعت۷:۲۰ بعد از تحویل بار به باربرها حرکت خود را آغاز کردیم.پس از یک ساعت پیمایش در ساعت ۸:۱۵ به محل مسطحی در کنار رودخانه رسیدیم و مشغول به خوردن صبحانه شدیم و پس از آن به حرکت خود به سمت شمال ادامه دادیم و ساعت ۹:۳۰ به محل گوسفند‌سرا رسیدیم؛ بعد از توقف کوتاهی کنار چشمۀ نزدیک گوسفندسرا و خوردن آب زلال از این چشمه به سمت دشت سوتک و پاسگاه محیط‌بانی حرکت کردیم.

با عبور از میان بوته‌های بومادران و گلپرهای سربه‌فلک کشیده، در ساعت ۱۱:۰۰ به دشت سوتک، به ارتفاع ۳۲۰۰ متری، و کنار چادر محیط‌بانی رسیدیم و در کنار چشمه گوارایی که برای آب آشامیدنی مناسب بود کمی استراحت کردیم؛ پس از آن و در ساعت ۱۳:۳۰ به گردنۀ اول به ارتفاع ۳۴۵۰ رسیدیم که دیوارۀ غربی شاهزادۀ کج‌گردن خودنمایی می‌کرد. ما هم که از شوق دیدنش به وجد آمده بودیم، شروع به عکاسی از این دختر زیبای ایرانی شدیم و او هم برای عرض‌اندام و قدرت‌نمایی با ابرهای سیاه و تگرگ و رعدوبرق به استقبالمان آمد. در آنجا قله‌های کلون بستک و سرکچال‌ هم خودی نشان می‌دادند. بعد از استراحت کوتاهی گروه به سمت گردنۀ کمان کوه ادامه مسیر داد و در نهایت در  ساعت ۳ بعدظهر به گردنۀ کمان کوه و برکۀ زیبایش رسیدیم. پس از برپایی چادرها، مشغول لذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه شدیم و البته خود را برای صعود فردایمان آماده می‌کردیم.

اما روز موعود؛ یعنی جمعه، یازدهم تیرماه، قبل از طلوع خورشید، ساعت ۴:۰۰ و بعد از گذراندن یک شب بارانی از مسیر پاکوب رو به سمت شمال شرقی  حرکت کردیم و ساعت ۵:۰۰ به گردنه‌ای رسیدیم که از این قسمت گردنۀ چورن و مسیر صعود کاملا مشخص بود. در مسیر پاکوب به سمت گردنه چورن ادامه دادیم و ساعت ۶:۰۰  به گردنۀ چورن رسیدیم. پس از کمی استراحت و خوردن تنقلات مسیر خود را از پاکوب یال جنوبی قله که از گردنۀ چورن شروع می‌شد به سمت قله در پیش گرفتیم و بدون توقف بر روی همین یال مسیر صعود رو ادامه داده و در ساعت ۸:۱۵ بر فراز چکاد آزاد کوه با ارتفاع ۴۳۶۱ متر بودیم. و ما به‌عنوان اولین تیم صعود کردیم. بعد از نیم ساعت استراحت و گرفتن عکس یادگاری، از مسیر شن‌اسکی به سمت گردنۀ چورن حرکت کردیم و در نهایت ساعت ۱۲:۰۰ به محل کمپ رسیدیم.

پس از دو ساعت استراحت در کمپ و صرف ناهار، بار سفر بستیم و به سمت روستای وارنگه‌رود حرکت کردیم و در نهایت در ساعت ۲۰:۰۰ سوار مینی‌بوس شدیم و به خانه برگشتیم.

نشانی اینستاگرام ما: simorgh_alborz@

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ rt_wrp_col_paddings=”false” rt_border_top=”” rt_border_bottom=”” rt_border_left=”” rt_border_right=”” rt_border_top_mobile=”” rt_border_bottom_mobile=”” rt_border_left_mobile=”” rt_border_right_mobile=”” rt_bg_image_repeat=”repeat” rt_bg_size=”auto auto” rt_bg_position=”right top” rt_bg_attachment=”scroll”][vc_wp_posts number=”5″][vc_wp_text title=”نشانی اینستاگرام”]simorgh_alborz@[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاشتن مقاله در شبکه های اجتماعی

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on twitter

برنامه های پیش رو:

صعود به قلۀ پورا

باشگاه سیمرغ البرز برگزار می کند 🔹صعود به قلۀ پورا 🔹 ارتفاع:۲۹۰۰ متر 🔸درجه سختی: ۳ از ۵ 🔸زمان: جمعه، ‌۱۰دی ماه ۱۴۰۰ (یک‌روزه) 🔸ساعت

تور کویر مرنجاب ـ کمپ سیمرغ

باشگاه سیمرغ البرز برگزار می‌کند 🔸کمپینگ کویر مرنجاب (کمپ سیمرغ)🔸 همراه با چای آتیشی، صبحانه و کلی برنامه هیجان‌انگیز 🔹زمان: ۱۶ تا ۱۷ دی‌ماه ساعت